ARTICLE AD BOX
V računalniškem muzeju so pripravili projekt Pol-pismeni, s katerim želijo nagovoriti h kritičnemu razmišljanju v sodobni digitalni družbi. Preko humornih, a tudi poučnih zgodb v obliki kratkih skečev želijo občinstvo spodbuditi k razmisleku o izzivih, ki jih v vsakdan prinaša vseprisotna digitalizacija.
V okviru projekta je nastalo pet avdio nanizank s prav toliko zgodbami, v katerih nastopajo posameznice in posamezniki, ki so kot liki nastali iz resničnih zgodb. Imena in njihove okoliščine so spremenjene, a bistvo spodrsljaja ostaja enako.
“Vsakemu se lahko zgodi, da se znajde v situaciji, kjer dobro naoljeno kolesje prevar in zlorab na nas uporabi mehanizme, ki so tako splošno ustvarjeni za vplivanje na posameznikovo psihološko stanje, odzive in dejanja, da ga ne opazimo dokler ni prepozno. Ali pa, da se mu enostavno ne moremo upreti,” so zapisali v muzeju.
Kot so dodali, so junakinje in junaki zgodb živahni, pristni in – tako kot mi vsi – včasih malo zmedeni v poplavi informacij. S projektom zato naslavljajo slabo medijsko in digitalno pismenost, ki lahko posameznike iz vseh družbenih skupin izpostavi manipulacijam, dezinformacijam in pastem sodobnega online sveta.
Pri ustvarjanju Pol-pismenih so združili strokovna izhodišča gostujoče razstave o napačnih informacijah Steklena soba – napačno informiranje, ki bo v Računalniškem muzeju na ogled še do konca februarja 2025, ter uvide strokovnjakov s področja kibernetske varnosti, duševnega zdravja in družboslovja.
Projekt je nastal iz ocene, da lahko s pripovedovanjem zgodb, ki so blizu ljudem, spodbudijo pogovor in zaščitijo posameznike pred pastmi digitalnega sveta.