V kostanjeviški Galeriji Božidar Jakac z razstavo del Bogdana Borčića in Johnnyja Friedlaenderja

2 days ago 7
ARTICLE AD BOX

V kostanjeviški Galeriji Božidar Jakac – Muzeju moderne in sodobne umetnosti bodo dopoldne odprli razstavo z naslovom Bogdan Borčić in Johnny Friedlaender: V dialogu, na kateri predstavljajo dela omenjenih dveh velikih umetnikov in mojstrov grafike. Razstava bo odprta do 25. januarja prihodnje leto, so sporočili.

Razstava je nastala v sodelovanju z Mednarodnim grafičnim likovnim centrom iz Ljubljane in zasebno lastnico, ki sta posebej za to priložnost posodila več Friedlaenderjevih grafik.

Leta 2014 umrli slovenski slikar in grafik Bogdan Borčić je bil eden ključnih umetnikov sodobnega slovenskega slikarstva in glavnih predstavnikov t. i. Ljubljanske grafične šole. Leta 2005 je za svoj življenjski opus prejel tudi Prešernovo nagrado.

Na njegovo delo je pomembno vplival nemško-francoski umetnik Friedlaender, ki je živel in deloval v Parizu, kjer je vodil odprti grafični atelje. Vanj so na izpopolnjevanje v tehničnem obvladovanju grafičnih tehnik prihajali umetniki z vsega sveta, med njimi tudi Borčić.

Razstava, ki je dialog med deli omenjenih dveh umetnikov, priča o povezovanju in pretakanju idej in razmišljanj v likovni umetnosti 50. in 60. let 20. stoletja. Friedlaenderjeva dela sodijo v obdobje 1954-1959, ko je bil zelo povezan z ljubljansko umetniško sceno. Njegovim grafikam ob bok so na razstavi postavljena Borčićeva dela iz obdobja 1957-1965, med drugim tudi izbor lesorezov, ki jih je ustvaril tik pred odhodom v Pariz, in grafike v tehniki globokega tiska, ki so nastale med in po izpopolnjevanju v Friedlaenderjevi grafični delavnici leta 1958, je zapisano v vabilu na razstavo.

V Galeriji Božidar Jakac sicer na današnji kulturni praznik skozi ves dan pripravljajo bogat program. Odprtju omenjene razstave bodo med drugim sledili zaključno vodstvo po razstavi Karel Plemenitaš: Ujeti prostori, zaključno vodstvo po razstavi Duba Sambolec: Uničenje/Singularnost, grafična delavnica Zloži žival in vodstvo po razstavi Odmaknjeni pogled: Nova stvarnost in realizmi v Srednji Evropi (1925-1933).

Read Entire Article