ARTICLE AD BOX
V Linhartovi dvorani Cankarjevega doma Ljubljana je 15. decembra (tudi ogled) in 16. decembra gostovala mednarodna uprizoritev, glasbeno-baletna predstava Hrestač in jaz.
Prijetno presenečenje, tudi malce drugače doživetje klasične božične zgodbe za male petletnike ter generacije vseh starosti. Predstava je prvič navdušila gledalce leta 2017, po takratni premieri je sledilo gostovanje po svetu in kot zapišejo, je bilo na ogledih že več kot sedemdeset tisoč obiskovalcev.
Avtorica in izvajalka predstave je vrhunska pianistka Alexandra Dariescu, ob balerini Imogen-Lily Ash; režiser je Nick Hillel; za umetniško vodenje in režijo animacij stoji Adam Smith, koreografijo je postavila Jenna Lee; oblikovanje animacij Yeast Culture, in tehnični producent Sander Loone. Predstava traja 55 minut in te minute tako hitro minejo, da se ob zaključku, ko luči v dvorani znova zasvetijo, vprašaš če je že konec?
Kajti v tem času se je zvrstilo 15 kratkih očarljivih digitalnih animacij, enako število različnih pravljičnih, koreografskih utripov, ki popeljejo v digitalni svet baleta Hrestač, skupaj z vsebinskimi priredbami glasbe iz baleta skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega, ki so jih priredila znana imena glasbe: Stepán Esipoff (Miniaturna uvertura, Arabski ples, Ples piščali ), Gavin Sutherland (Prvo dejanje, Spopad, Finale), Mihail Pletnev ( Koračnica, Tarantela, Pas de deux v snegu, Ples Sladkorne vile, Tarantela, Ruski ples-trepak, Kitajski ples, Pas de deux), Percy Grainger (Cvetlični valček).
Ob vhodu v dvorano se najprej na odru uzre modri stari klavir, kar prepoznaven iz risank in pravljic. Svetloba odrskih luči osvetli zimsko večerno vzdušje, v katerega vstopi pianistka v svoji rdeči večerni obleki, zasede svoj prostor ob klavirju in pričara čarobne skladateljeve tone. Na desni strani odra kar vzletijo začrtane linije, ki v prostor zarišejo obrise mestne hiše, ob njej pa se iskrijo veliki kupi snežne beline. V trenutku pred hišo oživi lik skladatelja P.I. Čajkovskega, ki prečka oder ter izgine v temi noči. In se klavir ob zvokih krajše uverture skupaj s pianistko, iz zunanjega zimskega vzdušja, hipoma preseli v veliko dvorano sijočih lestencev.
V dvorani se sreča balerino Imogen-Lily Ash, ki sprejema junake čarobne božične zgodbe o Mišjem kralju, V dvorani si sledi osupljivim plesnim digitalnim animacijam ter projekcijam na prosojni gledališki tančici. Ti digitalni, prosojni junaki nenehno obletavajo balerino, z njo zaplešejo , ali jo pač preletavajo, in so njihovi preleti baletnih korakov prav natančni, enako pozicije, medtem ko so roke bolj zračne. In se digitalni ples čarobno preliva po odru ob zvokih glasbe; ko se v piruetah zavrtijo svetlikajoče se krožnice, in izvajalci nevidno izginejo.
Pripeti se celo spopad, ko mora balerina Imogen poseči vmes, sicer pa Imogen še posebej zablesti v duetih z animiranimi junaki. Junakinja čudovite baletne lahkotnosti je prav gotovo Sladkobna vila s svojimi velikimi belimi, angelskimi krili, ko pa se zavrti, se po njeni vrtljivi spirali zaiskri nešteto zvezdic, in ona izgine.
To ljubko slikovito ter pravljično vzdušje presenetljivih glasbenih in plesnih izvedb ob živahnih slikovitih animacijah , so navdušeno spremljali tako mali, kot veliki. Ob izhodu iz dvorane so otroci še vedno podoživljali ravno ogledano predstavo Hrestač in jaz, preizkušali so videno, tudi so se usula vprašanja in sledili komentarji, vse skupaj pa izražalo vznemirljivo navdušenje.
Ob izhodu je male obiskovalce čakalo še eno presenečenje, ko jih je prišel pozdraviti Dedek Mraz s svojo sivo kučmo, tudi je delil bombone, ki so jih z veseljem bili deležni še starejši. In se tega decembrskega predvečera v otroških očeh iskrilo zadovoljstvo; saj gre za uprizoritev namenjeno prav njim za njihov Moj prvi abonma.
V času praznikov se bo na odru Linhartove dvorane zaiskrila še ena uprizoritev iz seznama Moj prvi abonma in sicer Kekec in škrat ( 23. in 24. decembra).