ARTICLE AD BOX
Švicarski film Vrabec v kaminu, ki je na festivalu Liffe prikazan v sklopu Kralji in kraljice, se posveti medgeneracijskim družinskim travmam, ki se zgostijo med srečanjem dveh sester in njunih družin. Režiser Ramon Zürcher je občinstvu povedal, da je s filmom, ki ga deloma spominja na grozljivko, hotel prikazati izganjanje demona preteklosti.
V ospredju filma je devet likov in njihovi medosebni odnosi, ki so v marsičem disfunkcionalni ali celo toksični, agresivni. Karen in Marcus prebivata v Karenini ogromni, stari, a dobro ohranjeni rojstni hiši, kjer je na vsakem koraku duh pokojne mame še kako živ. Prihod Karenine sestre Jule in njene družine sproži stare in nove zamere, med sestrama je opazno zavezništvo, a hkrati tudi tekmovalnost in drugačen pogled na preteklost.
Povod za družinsko srečanje je Markusova rojstnodnevna zabava, a napetost se stopnjuje že pred njo. V bližini se vedno nahaja še soseda Liv, ki je biologinja in posledično predstavlja nekakšen most med ljudmi in živalmi, ki so prisotni v filmu. Slednje so predvsem leteče živali, kot so metulji, kormorani in kresničke.
Zürcher je občinstvu po ponedeljkovi projekciji povedal, da je marsikateri koncept v filmu zgradil s pomočjo kontrastov, med drugim je tak primer kontrast med hišo in okolico, ki sta skoraj pravljični, idilični, ter notranjim življenjem likov, ki je mnogo temačnejše, občasno celo peklensko. Med pisanjem scenarija se je začel zavedati nekaterih žanrskih prvin grozljivke, ki jih je vpletel v zgodbo.
V njegovem tretjem celovečercu se pojavi tudi vrabec, ujet v kaminu, ki se mu uspe rešiti in poleteti v svobodo, kar je režiser v enem izmed intervjujev opisal kot “utopično vizijo”. Film je tako poziv k osvoboditvi, svobodi, k temu, da “bi lahko vsak to doživel že v svoji družini”, otroštvu, je dodal režiser, ki je navdušencem Liffa znan že po filmih Nenavadna muca in Dekle in pajek.
Vrabec v kaminu je zaključni del “živalske trilogije”, ki sta jo ustvarila skupaj z bratom Silvanom Zürcherjem. Ramon je režiral in napisal scenarij za tretji del ter ga tudi montiral, njegov brat pa je bil pri projektu producent.
Poudarek je vedno na ljudeh, njihovih interakcijah, medtem ko živali odigrajo manjše, a še vedno pomensko nabite vloge. Film je portret družinskih dinamik, potlačenih travm in nekakšne “nenavadne osvoboditve”, dekonstrukcije družine. Vrabec, ujet v kaminu, je prikaz posameznikovega potenciala za letenje, ki se ga lahko omeji v premajhnem, rigidnem prostoru. Kamin pa je prostor ognja in novih katarzičnih začetkov, ki lahko vzniknejo iz pepela.
Film si je v sklopu festivala možno ogledati še v sredo v Cankarjevem domu.