Bo primer financiranja novinarjev s strani državnega Gen-I-ja na državne stroške postal predmet preiskave?

Vlada pod vodstvom predsednika Gibanja Svoboda Roberta Goloba ni še niti nastopila mandata, pa že poslušamo napovedi revanšizma. Glede na to, da je pred volitvami na plano priplavalo marsikaj, čeprav so o tem osrednji mediji po nareku globoke države pridno molčali, da tolikšnega odmeva med potencialnimi volivkami in volivci ne bi bilo, pa je dejstvo, da si nikakor ne želijo, da bi se o aferah, ki so se na Goloba pred volitvami kar lepile, še naprej razpredalo. Mednje se nedvomno uvršča afera, ki je razkrila primer financiranja všečnih novinarjev s strani Gen-I-ja na državne stroške. 


Navkljub dejstvu, da je portal Necenzurirano obskuren portal, nastal izključno z namenom obračunavanja s prvakom stranke SDS Janezom Janšo in tistimi, ki si drznejo z njim kakor koli sodelovati, je ta deležen precejšnjih sredstev z naslova državnih podjetij. Premier Janša je na eni izmed nedavnih parlamentarnih komisij razkril, da je za portal Necenzurirano v času levih vlad šlo kar 600 tisoč evrov iz državnega Telekoma. Iz državnega podjetja Gen-I, kjer je bil vrsto let predsednik uprave Robert Golob, je za portal po Janševih besedah šlo 103 tisoč evrov. Omenjeni portal ni imun niti na denar zasebnih podjetij v tujem lastništvu. Podjetje Gorenje v kitajskem lastništvu je namreč na račun portala nakazalo 70 tisoč evrov. “To je vmešavanje tuje države v notranje zadeve neke druge države. V ZDA takšne stvari preiskujejo. Upam, da bodo pristojne institucije to preiskale tudi pri nas,” je tedaj problematiziral Janša.



V začetku marca je portal Požareport razkril, da gre v primeru financiranja všečnih novinarjev na državne stroške za novinarko Vesno Vuković s portala Necenzurirano, ki ga obvladuje tajkun Martin Odlazek. Vukovićeva je namreč tista, ki je ustanovila zasebno podjetje in ga nato leta 2019 prenesla na drugo osebo, ki ga je financiral nihče drug kot Gen-I pod Golobovim vodstvom. Bojan Požar je razkril, da v omenjeni zadevi ni šlo za plačevanje oglasov, za oglaševanje ali plačevanje vsebin, objavljenih na portalu, za katerega Vukovičeva piše, ampak za nakazovanje finančnih sredstev prek fiktivnih “svetovalnih pogodb” na transakcijski račun podjetja v zasebni lasti. Ob vsem tem je treba poudariti, da to podjetje ne predstavlja lastnika portala. Prav tako ni mogoče trditi, da bi šlo za marketinško agencijo, kot bi morda kdo pričakoval. To je namreč podjetje, namenjeno poslovnemu svetovanju.


Spomnimo. Družba  SEE M. & C., d. o. o. je v letu 2019 ustvarila 81.235,60 evra čistih prihodkov in 80.778,94 evra odhodkov. Plačilo davka je znašalo 86,60 evra, čisti dobiček pa zgolj 369,21 evra. Podjetje Vukovićeve nima zaposlenih, kar je v luči njegovih zaslužkov skrajno nenavadno. Požar sklepa, da očitno nekdo izdaja račune kot normiran s. p. Spraševal se je po dejanskem namenu tega podjetja – je mar to denimo zaračunavanje besedil? Ob tem je izrazil prepričanje, da bi Furs moral omenjeno zadevo vzeti pod drobnogled. Kot pravi, namreč na enak način zadeve potekajo tudi v podjetju Providentia d. o. o., ki poseduje že omenjeni medij.


Medtem ko družba Gorenje ni imela težav zaradi razkritja informacij o financiranju podjetja SEEM M. & C. (to je storila v enem dnevu), je bilo povsem drugače na strani podjetja Gen-I. Slednji so namreč v odzivu dejali, da “družba ne razkriva pogodb in poslov, ki so označeni kot poslovna skrivnost in bili sklenjeni v času, ko družba GEN-I, d. o. o., ni bila poslovni subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava in torej ni bila zavezanec po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ).” Ob tem so še pojasnili, da je podjetje GEN-I zavezanec za ZDIJZ šele od spremembe lastniške strukture v letu 2021. Da pa je denar vendarle kapljal na račun iz GEN-I na račun podjetja SEE M. & C., dokazuje spodnji Erarjev graf, ki razkriva januarsko nakazilo v znesku 3.660 evrov. Najmanj toliko je torej bilo nakazano. Ker informacij niso želeli razkriti, jih je k njihovemu razkritju pozvala tudi informacijska pooblaščenka.


Vir: Erar


Tik pred volitvami (20. aprila) je portal Siol objavil dokaz, ki je razkril, da Golob in njegov ozek krog zavlačujejo z razkritjem podatkov o poslih med družbo GEN-I in novinarko Vukovićevo za čas po volitvah. “Bom zelo neposreden. Odgovor na to vprašanje bo podalo podjetje, ker jaz ne morem več govoriti v imenu podjetja. Nimam pooblastil. Če veste, imamo upravo. Naj uprava poskrbi, da bo odgovor eksakten,” je dejal Golob, ko so ga pred volitvami ujeli nepripravljenega. Z objavljeno korespondenco je Siol dokazal, da se pogodba z novinarko Necenzurirano ne skriva le javnosti, ampak tudi skupini GEN energije, torej svojemu največjemu državnemu lastniku. V Gen-I so pojasnili, da je vzporedno zbiranje in analiza zbranih podatkov časovno zahtevna zaradi bolniškega staleža vodje službe za marketing in odnose z javnostmi, ki je v družbi nosilec ter skrbnik vseh poslovnih odnosov z zunanjimi izvajalci družbe na zadevnem področju. V svoj zagovor, čemu informacij ne morejo dostaviti do volitev, pa so omenili še prihajajoče praznike in kolektivni dopust družb.


“Afera prikritega financiranja Vesne Vuković, novinarke Odlazkovega portala Necenzurirano prek državnega podjetja GEN-I, ko je bil predsednik uprave Golob, šlo pa naj bi za 103 tisoč evrov, samo še čaka – na podlagi odločbe informacijske pooblaščenke – uradno potrditev oziroma razkritje. Vendar sedanje vodstvo GEN-I (na čelu z Igorjem Koprivnikarjem, dolgoletnim tesnim sodelavcem Roberta Goloba) skoraj zanesljivo na podlagi dogovora z Golobom z razkritjem zavlačuje iz dneva v dan, četudi so parlamentarne volitve že mimo,” je v zvezi z zadevo na začetku maja poročal Požareport.


Po izbruhu afere v podjetju Vukovićeve prišlo do nove menjave lastništva

Družbo SEE M. & C., d. o. o. je Vukovićeva ustanovila leta 2017 in bila tudi njena direktorica, nato pa je njeno lastništvo 18. marca 2019 prenesla na Mitja Zorka, ki je širši javnosti nepoznan. Kot smo že pisali, je o njem znano, da ima dom v Celju v soseščini Primoža Cirmana, sicer urednika in še enega pisca Necenzurirano. Ob tem se je Požar vprašal, ali je vse skupaj le naključje. Zanimivo pa je, da je potem, ko je afera prišla na plano, prišlo do spremembe lastništva podjetja.


Ebonitete razkrivajo, da se je 15. marca letos podjetje SEE M. & C., poslovno svetovanje d. o. o., preimenovalo v KCA, poslovno svetovanje in meritve, d.o.o., 13. aprila pa je kot lastnik izstopil Zorko. Nov direktor je postal kar Cirman, sodelavec Vukovićeve, 100-odstotni lastnik podjetja pa MEDIA PARTNER AGENCIJA d.o.o., ki je v 100-odstotnem lastništvu Svet24 d.o.o. Kot je znano, je slednji v lastništvu bivše žene Martina Odlazka Alene Nardini (prej Alenke Odlazek). In krog je sklenjen.


Vir: Ebonitete


Vir: Ebonitete


MEDIA PARTNER AGENCIJA d.o.o. je bila sicer v predvolilnem času zelo aktivna. Agencija s sedežem v Ljubljani, katere direktorica je Petra Rupnik, je poskrbela za izdajo predvolilnega biltna “Gremo volit”, ki je bolj kot nagovarjal k udeležbi na volitvah poskrbel za politično agitacijo v korist levega pola. V ospredju so namreč postavili veliki intervju z Aleksandrom Čeferinom, ki velja za odločnega nasprotnika aktualne oblasti. Ta je namreč premierja Janšo označil za grofa Drakulo in dal vedeti, da si želi spremembo oblasti. Zanimivo pa je, da sta intervju s Čeferinom spisala nihče drug kot novinarja portala Necenzurirano Primož Cirman in Vesna Vuković. Kot kaže, se vezi določenih posameznikov res neverjetno prepletajo. 


Do preimenovanja imena podjetja SEE M. & C., d. o. o. v KCA d.o.o. je v omenjeni zadevi najverjetneje prišlo z namenom brisanja sledi. Marsikomu je namreč s Požarjevim razkritjem postalo jasno, da je podjetje namenjeno zasebnemu financiranju Vukovićeve in njenih protivladnih rabot. Ker obstaja skrb okrog morebitne zlorabe denarja slovenskih davkoplačevalcev, je ta primer nedvomno zrel za preiskavo pristojnih institucij. To še posebej v luči dolgotrajnega zavlačevanja Gen-I-ja, ki celotni zadevi nedvoumno priliva grenak priokus.


Sara Kovač

The post Bo primer financiranja novinarjev s strani državnega Gen-I-ja na državne stroške postal predmet preiskave? first appeared on Nova24TV.